Met het certificaat Voorspanning in je zak ben je volwaardig gesprekspartner bij besprekingen die betrekking hebben op voorspanning. Naast algemene kennis en materiaalkennis, laten we je zien hoe deze zich in de praktijk vertaalt.
Een goed georganiseerd omgevingsmanagement helpt om draagvlak voor de uitvoeringswerkzaamheden te verkrijgen waardoor het bouwproces soepel verloopt. Hoe kun je een opdrachtgever ‘ontzorgen’.
Werken voor een bouwbedrijf houdt in dat er geld verdiend moet worden. De omzetten zijn groot en de marges vaak klein. Daarom is het essentieel dat er verantwoord en weloverwogen met geld wordt omgegaan.
In de bouw maakt men vele afspraken, bijvoorbeeld met de opdrachtgever, partners, onderaannemers en leveranciers. Veel van deze afspraken worden vastgelegd in contracten. De afspraak is doorgaans een bepaalde prestatie te leveren met als tegenprestatie hiervoor betaald
Er wordt meer van iedereen binnen het project verwacht, ook van de uitvoerder, werkvoorbereider en projectorganisator. Meer en meer wordt hij/zij een regisseur om ervoor te zorgen dat processen verlopen zoals wij ze bedacht hebben.
In de huidige markt waarin projecten steeds groter en complexer worden,wordt ook het overdragen van informatie steeds belangrijker. Door middel van Systems Engineering (SE) kunnen we deze informatie overzichtelijk en effectief overdragen.
Het gaat in de bouw tegenwoordig veel over risico’s en risicomanagement. Men is overtuigd dat de bouw in z’n algemeenheid beter wordt als men beter risico’s herkent, deelt, verdeelt en beheerst. De samenwerking wordt beter, de projectdoelen worden bereikt en de marges v
Lean is een manier van werken waarbij men zich richt op kwaliteitsplanning, -verbetering en -beheersing. Het doel is maximale waarde voor de klant te creëren in alle processen , met zo min mogelijk verspilling.
‘Samenwerken 3.0’ staat voor eigentijdse skills, de inhoud en daarbij alle leer en/of verbeterpunten die we de medewerkers willen meegeven. Hoe doe ik het ‘NU’, hoe kan ik NU communiceren, overtuigen, klanten binden en mij daarmee onderscheiden
In deze 2-daagse module wordt ingegaan op verschillende soorten planningen. Wanneer en hoe stel je een planning op? Vragen die beantwoord worden tijdens deze training.